ПРОЕКТИ В РЕЖИМІ РЕАЛЬНОГО ЧАСУ

ПРОЕКТИ В РЕЖИМІ РЕАЛЬНОГО ЧАСУ

Наука не має зайняти позицію очікування миру,
наука має всіма своїми засобами наближати мир

адресовано скептикам, що вважають: «не час для проектів»

Пропонуємо поміркувати над тим, що є ПРОЕКТ у режимі реального часу

ПРОЕКТ як інструмент вирішення проблем

ПРОЕКТ як засіб боротьби з хаосом, а відтак:

ПРОЕКТ ЯК ЗБРОЯ в умовах сучасних військових і пов’язаних із ними життєвих та цивілізаційних викликів.

Науковий складник будь-якого проекту – це валідне підґрунтя і точний розрахунок із проекцією на конкретний результат.

 

На цьому етапі НАУКА має взяти на себе додаткове навантаження: науково обґрунтований проект у контексті сучасних реалій, потужного вітчизняного спротиву – це наша громадянська позиція, наші колективні зусилля помножені на:

  • варіативність та доцільність підходів до вирішення проблем;
  • системність, чітку логістику дій;
  • доцільну міжгрупову, міжособистісну соціальну взаємодію та ін.

І головне – поліфункціональність: хтось проектує, хтось організовує, хтось реалізує (нас багато і в кожного різні можливості). Така синергія, як результат об’єднання зусиль усіх та кожного, здатна творити дива.

Навчитись проектувати – це навчитись  думати системно та прагматично в межах можливих людських і матеріальних ресурсів, у реаліях конкретної ситуації, центруючись на очікуваному результаті (див. проектне мислення).

Тому немає тем, які не можна було би перетворити у проекти. Закономірно, що сьогодні на авансцену виходять нові актуальні проблеми, пов’язані з реалізацією  оборонних, безпекових функцій, соціальних, життєвих, здоров’язберігальних проблем усіх та кожного. Фундаментальні наукові доробки щодо проблематики, пов’язаної з конфліктогенними ситуаціями, кризовими станами людини, групи, держави мають бути переосмислені в режимі реального часу і слугувати орієнтиром для доцільних дій, моделей поведінки.

Отож, наука не може посісти позицію очікування і повернення до традиційних функцій!

Шановні викладачі, шановне студентство!

адресуємо тим, хто наразі має таку можливість

З огляду на складну ситуацію, що призвела до вимушеного призупинення навчання, ми закономірно призупинили і нашу розпочату роботу з розгортання проектної діяльності в К-ПНУ.

У ситуації, коли будь-яке планування є малоперспективним, маємо разом приймати рішення щодо можливостей роботи в цьому напрямі.

Якісно виконувати роботу на своєму місці в межах своїх професійних функцій – є також актуальним і це також внесок у нашу спільну ПЕРЕМОГУ на всіх фронтах.

Якщо в когось з нашої університетської спільноти, а також з тих, хто з нами працював на першому організаційному занятті (58 осіб), буде бажання і головне – можливість долучитися до процесу планування роботи на перспективу (сподіваємося близьку), просимо прочитати цей текст і в будь-який спосіб заявити про свою позицію, висловити зауваження, побажання.

Пропонуємо програму занять з організації проектної діяльності К-ПНУ, зокрема підготовки групових та індивідуальних проектів у межах оголошеного конкурсу.

З урахуванням логіки колективного/групового навчання та ваших попередніх запитів і конкретних рекомендацій нами розроблено базову програму: 6 занять на 2 тижні.

Наша провідна теза: ефективна проектна діяльність – це якісна наука і сучасна якісна освіта

Водночас необхідно врахувати такі позиції:

Зважаючи на те, що проектна діяльність К-ПНУ – це наша колективна праця, запропонована програма може бути змінена, реагуючи на ваші проблеми, які будуть виникати у процесі підготовки проектів.

Маємо розуміти, що управління проектною діяльністю не може вибудовуватися за моделлю вертикального впливу та підпорядкування, у його основі має бути домінанта горизонтальної моделі взаємовідносин, тобто партнерської взаємодії. Це передусім визначає суть КОМАНДНОЇ роботи. А тому від небайдужості та активності кожного буде реально залежати наш спільний усіх.

Долучайтеся до коригування програми, вносьте пропозиції щодо змісту занять, пропонуйте своє бачення її оптимізації. Ми зацікавлені в результативності нашого спільного навчання, у тому, аби реалізувати наші/ваші очікування і головне – успішно провести конкурс проектів  та «запустити» систему проектної діяльності К-ПНУ.

Задля цього буде створено дискусійний майданчик на платформі Moodle, яка, за умови вашої активності, надасть нам можливість налагодити неперервну комунікацію, спільно регулювати процес.

Актуальною залишається можливість комунікувати через корпоративну пошту з керівниками відділів, які модерують проектну діяльність К-ПНУ(Тетяна Франчук franchuk@kpnu.edu.ua,  Тетяна Сторчова storchova.tetyana@kpnu.edu.ua, Оксана Почапська pochapska.oksana@kpnu.edu.ua).

Будуть інші ідеї щодо комунікації – неодмінно впровадимо.

Пам’ятаймо: якщо немає співпраці – то немає і проектної діяльності, а її імітація – це згаяний час та неодмінно розчарування.

ПРОГРАМА

І заняття. Загальна  сутність та логіка проектної роботи

Поговоримо про таке: Чому проектні технології максимально співвідносяться зі стандартами інноваційної (компетентнісної) освіти (оволодіємо проектними технологіями – оволодіємо засадничими основами сучасної якісної освіти).

Проектні технології у навчанні. Як у межах освітнього процесу, будь-якої навчальної дисципліни можна «виростити» проект?

Чому проект у контексті освітньої діяльності – це цікаво, ефективно, слугує реальним засобом особистісної самореалізації, досягнення успіху не лише студента, а й викладача.

 

ІІ заняття. Технологія розробки проекту, його циклограма

Поговоримо про таке: Проект починається з ідеї. Як вона генерується, які умови навчальної діяльності породжують ідеї?

Логіка переводу ідеї у прогноз кінцевого результату. Поетапність проектування, розробки конкретного проекту, його змістове забезпечення. Особистісна орієнтованість проекту, критерії ефективності. Моделювання кістяку проектної роботи та подальше нарощування змістово-технологічних активів.

Аналіз конструктивного та деструктивного підходів до формування локальних проектів.

 

ІІІ заняття. Колективна робота в інтерактивному режимі

Апробуємо таке: Спільна робота над проектами відповідно до запитів та пропозицій студентів, викладачів. Спроби колективного аналізу ефективності різних проектів (з інтернет-джерел, власної практики) колективного моделювання їх елементів. Виявлення проблем у цьому контексті та розроблення варіантів їх вирішення. Порівняльний аналіз різних підходів до розроблення мініпроектів у межах запропонованої проблематики.

 

ІV заняття. Формування команд для розробки та реалізації проектів

Поговоримо про таке: Що є команда і чому від її якості залежить ефективність спільної роботи, досягнення очікуваного результату. Хто є лідером у команді і як його визначати. Принципи добору членів команди, розподіл обов’язків, формування системи взаємовідносин, колективної відповідальності (команди для ситуативних проектів та довготривалої проектної роботи, наприклад, у межах уже сформованих наукових об’єднань К-ПНУ, як-от: проблемна група, науковий гурток, науковий центр, тощо). Критерії якості командної роботи, мобільні діагностичні методики. Алгоритми та методика командотворення. Логіка та поетапність процесу командотворення, сутність та важливість його стартового етапу.

 

V заняття. VІ заняття. Тренінги, майстер класи

Апробуємо таке: Рекомендації для правильного написання проектів та отримання грантів, їх практична реалізація. Алгоритм написання грантової заявки – покрокова інструкція.

Процес колективного написання проекту/ів у рамках наперед заданої проблематики.

Ще раз акцентуємо увагу на тому, що розгортання проектної діяльності в університеті – це наша спільна справа, а тому головна умова успіху полягає в тому, наскільки вона реально стане СПІЛЬНОЮ, а ми, як масштабна КОМАНДА (команда команд), об’єднаємося навколо ідеї сприяння конкурентоспроможності кожного з нас, а відтак й університету на сучасному ринку освітніх послуг.

Задля цього маємо розуміти, що все, що пропонують відділ наукової роботи, відділ міжнародних зв’язків, відділ фандрайзингу, є орієнтовним і, передусім, виноситься на ваш розгляд, є об’єктом спільного коригування з метою максимального врахування потреб та інтересів кожного.

Тому очікуємо ваших:

  • оцінних суджень, які вкажуть на рівень сприйняття/прийняття програми спільної підготовки до проектної діяльності, підготовки індивідуальних та групових проектів;
  • конкретних пропозицій з удосконалення програми (внесення тем, питань, як і вилучення неактуальних);
  • проблем для спільного обговорення в межах більш локальних дискусійних майданчиків;
  • пропозицій від викладачів, студентів щодо можливостей бути внесеними у різні проектні групи (з наявним дослідницьким потенціалом), як і пошук групами додаткових членів команд (які вже працюють або перебувають на етапі створення) відповідно до потреб. Це особливо актуально для проектів з міжпредметною проблематикою;
  • пропозицій долучитися до спільного викладання, а також проведення тренінгів, майстер-класів у межах реалізації зазначеної вище програми тих, хто має теоретичні знання та досвід участі в розробленні проектів різного типу.

Закономірно, що коригування є актуальними і в процесі реалізації програми, однак, як і в будь-якому проекті, надважливим є правильний СТАРТ. Тому очікуємо вашої активності вже зараз.

Колективний інтелект + емоційна єдність – це гарантований успіх нашої спільної справи!

Разом ми – сила!

 

Відділ наукової роботи
Відділ міжнародних зв’язків
Відділ фандрайзингу