Круглий стіл «Педагогічна спадщина Софії Русової і сучасна дошкільна освіта»

Круглий стіл «Педагогічна спадщина Софії Русової і сучасна дошкільна освіта»

05 березня за ініціативи кафедри теорії та методик дошкільної освіти К-ПНУ в бібліотеці педагогічного факультету відбулося засідання круглого столу «Педагогічна спадщина Софії Русової і сучасна освіта».

Учасники вшанували пам’ять громадської діячки, етнографа, історика, письменниці, публіцистки, авторки концепції українського національного дитячого садка, української національної школи, наукових монографій із педагогіки, психології, підручників, програм, педагога-практика, психолога, методиста, яка зробила вагомий вклад у розвиток освіти та педагогічної думки в Україні в перші десятиліття ХХ ст. – Софії Федорівни Русової.

Мета проведення заходу: розкрити актуальність психолого-педагогічної спадщини Софії Русової для сучасної дошкільної освіти; змотивувати учасників круглого столу до активізації роботи з вивчення творчої спадщини Софії Русової.

Завідувач сектору читального залу педагогічного факультету Тамара Сологуб представила бібліографічний огляд науково-педагогічних праць Софії Федорівни та наукових досліджень про її життєвий і творчий шлях, із якими можна ознайомитися в читальному залі педагогічного факультету.

Із повідомленнями про використання досвіду фундатора національної дошкільної педагогіки, її соціально-філософських основ, особливостей підготовки педагогічних кадрів для дошкільної освіти виступили науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта. Зокрема викладач історії дошкільної педагогіки Мар’яна Гордійчук ознайомила присутніх з творчою спадщиною Софії Русової у контексті сучасної доби; Наталія Каньоса зупинилася на питанні використання психологічних ідей педагога в практиці психолого-педагогічного супроводу особистості дитини дошкільного віку; Тетяна Бабюк висвітлила питання особистості педагога у творчому доробку Софії Русової; Іванна Пукас поділилася результатами вивчення питання про думки Софії Федорівни щодо ролі матері та батька у вихованні дитини раннього віку.

Здобувачі вищої освіти групи DO1-B23 підготували коротку ретроспективу біографії та творчості Софії Русової, ознайомили присутніх з періодом її діяльності в Університеті Огієнка. Цікавим видом роботи була організована студентами дискусія щодо обговорення питань дошкільної освіти, які могла б поставити Софія Русова сучасним педагогам.

Праці Софії Русової – не тільки історія педагогічної і психологічної думки, а й сучасний погляд на загальну проблему дошкільної освіти, визначення її цілей, завдань, основних принципів побудови, змісту, форм і методів організації виховання, що забезпечують повноцінний розвиток дитини як особистості.

Кафедра теорії та методик дошкільної освіти