Методика фахової імпровізації

Методика фахової імпровізації

Відкрите лекційне заняття інноваційного характеру відбулося 31 жовтня 2016 року на факультеті української філології та журналістики (416 ауд.). Лекцію із методики викладання української літератури у старших класах та ВНЗ провела кандидат педагогічних наук, доцент кафедри історії української літератури та компаративістики Лаврусевич Надія Олексіївна.

Лекційне заняття у магістрантів нашого факультету викликало жвавий інтерес, адже стосувалось доволі цікавої теми, а саме феномену фахової імпровізації вчителя на уроках української літератури. Сучасна школа вимагає глибоко ерудованих й талановитих фахівців, які своєю майстерністю вирішуватимуть проблемні завдання, а вміння зімпровізувати у відповідний момент уроку – важлива риса сучасного педагога.

Про феномен імпровізації із психологічної точки зору студентам розповіла кандидат психологічних наук, старший викладач Куриця Алла Іванівна, запрошена Надією Олексіївною. Алла Іванівна провела зі студентами цікаву гру-експеримент з метою перевірки їхньої здатності до миттєвої імпровізації. Студенти спробували себе в ролі акторів, відтворюючи та демонструючи різноманітні емоції й відчуття людини. З цікавістю присутніми було розглянуто види та критерії успішності імпровізації на уроці літератури. Згодом Надія Олексіївна розповіла про тип сучасного вчителя й характер імпровізації: «Сократ» із його мудрістю, «Менеджер», який зорганізує клас будь-якої миті, «Тренер», що допоможе учневі осягнути багатогранність літературного твору.

Підсумовуючи сказане, Надія Олексіївна зауважила, що вирішувати Вам, майбутні педагоги ким бути й побажала успіхів у нашій педагогічній кар’єрі.

Тому важливо прагнути бути кваліфікованим вчителем, оскільки майстерність й захоплення своєю справою спонукатимуть учнів читати й любити рідну літературу. «А Ви, майбутні вчителі, завжди будьте готові до імпровізації!».

Андрій Поважнюк, магістрант
першого року навчання