«Моя майбутня професія – це стан моєї душі»: студенти К-ПНУ діляться враженнями про проходження виробничої практики

«Моя майбутня професія – це стан моєї душі»: студенти К-ПНУ діляться враженнями про проходження виробничої практики

Виробнича практика є невід’ємним складником освітнього процесу, що має на меті набуття студентами професійних умінь та навичок.  Практика дає можливість студентам виконувати обов’язки фахівця на робочому місці з обраної спеціальності, усвідомити особливості виробничого (педагогічного) процесу, ознайомитися з матеріально-технічним забезпеченням бази для проходження практики.

Своїми враженнями про проходження виробничої практики поділилися студенти історичного, природничо-економічного факультетів і факультету української філології та журналістики.

Діана Дімова, студентка групи Geo1-B17 природничо-економічного факультету: «Перша педагогічна практика в школа міста залишила дуже багато вражень і позитивних емоцій. Під час практики я відчула себе справжнім вчителем географії, навчилась організовувати роботу учнівського колективу за допомогою різних форм і видів навчальної діяльності. Дітям найбільше сподобались інтерактивні методи і прийоми навчання, які я використовувала на кожному уроці. Під час формування нових знань, умінь і навичок для активізації розумової діяльності учнів намагалась залучати їх до різних видів роботи з картою, підручником, роздатковим матеріалом.

Під час практики я отримала неоціненний досвід, ближче ознайомилася із діяльністю вчителя, дізналася багато нового і цікавого. Після проходження практики вкотре переконалась, що професія педагога – це моє покликання, моя майбутня професія, стан моєї душі».

Стефанія Павко, студентка групи Biol1-B17 природничо-економічного факультету: «Професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів – це складний,  багатогранний і тривалий процес, який здійснюють протягом усього періоду  навчання у виші. Однією з основних форм  професійного становлення майбутнього вчителя є педагогічна практика, яка  дозволяє синтезувати теоретичні знання та практичний досвід. Студенти групи Biol1-B17 вперше мала можливість спробувати себе в ролі вчителів біології. За період практики здобули навички роботи з учнями, організовували та провели уроки біології і виховні заходи, змістовно та зрозуміло подавали учням матеріал, використовували різні методи та засоби навчання. Важливу роль відіграла підтримка вчителів і викладачів, які ділились своїм досвідом, давали поради та настанови»

Сергій Чорний, студент групи IstP1-B17 історичного факультету «Проходження практики у школі дає багато можливостей для студентів історичного факультету. Коли я вперше зайшов до класу, учні радо мене зустріли. Крім того, відчував усебічну підтримку від учителів. Особливий контакт студента-практиканта та учнів 6-А класу був досягнутий з легкістю. Я дуже вдячний за таку можливість спробувати свої сили в ролі вчителя».

Ірина Слободюк, студентка групи ІstА1-В17 історичного факультету  «Педагогічна практика – це можливість переконатися в тому, що ми правильно обрали свою професію. Я дуже рада, що в мене є змога спробувати себе в ролі вчителя. Працюючи з дітьми 7 класу, я отримувала шквал емоцій на цілий день. Вони настільки заряджають енергією, що мені не хотілось повертатись додому. Кожен із них різний, але всі такі схожі. З першого дня, я з ними була на одній хвилі, адже одразу появилися власні жарти, підколи і вибух емоцій. Кожна дитина – особистість, а особливо їхні очі, які сяють від жаги до навчання і пізнання світу. Дякую учням, що надихнули мене, завдяки їм я зрозуміла, що обрала вірну професію».

Марина Моргун, студентка групи Ecol1-B17 природничо-економічного факультету: «Виробнича практика студентів 4 курсу спеціальності 101 Екологія є логічним завершенням бакалаврату. Вона дала нам можливість відчути себе справжніми науковцями-екологами. Під час проходження практики ми продовжили ознайомлення з лабораторією екологічного моніторингу кафедри екології, на базі якої закріплювали всі знання і навички, що отримали впродовж навчання. Також мали можливість вивчити особливості роботи закордонних лабораторій такого ж типу на їхніх сайтах, оскільки практику ми розпочинали дистанційно. З-поміж цікавих завдань варто виокремили дистанційне вивчення великих підприємств України (АТ «Подільський Цемент», завод із виробництва деревинної паливної гранули – пелети – INTERSOURCE, компанія «GOODVALLEY», компанія «АГРОПРОДСЕРВІС», ТОВ СП «НІБУЛОН», ПрАТ «Компанія ЕНЗИМ», Хмельницької АЕС») з метою екологічного аналізу.

Марія Коваленко, студентка групи Ukrb-17 факультету української філології та журналістики: «Виробнича педагогічна практика – це та практика, яка дає змогу зрозуміти, чи правильно ти обрав професію. Я ще раз переконалась, що хочу працювати вчителем-словесником, збагнула цінність тих знань, які здобула в рідному університеті. Перш за все, практика була для мене (і напевне, для інших практикантів) досвідом «справжнього вчителювання». Одна справа – переказувати конспект у науковому стилі, та зовсім інша – «перекласти» ті знання мовою дитини, щоб навчання мови і літератури в школі було для неї зрозумілим, цікавим, сучасним. Практика додала впевненості у власних педагогічних талантах, але водночас  дала змогу обміркувати, у чому ще потрібно вдосконалюватися».

Отже, належна практична підготовка майбутніх фахівців під керівництвом досвідчених науково-педагогічних працівників університету є основою для подальшої практичної діяльності здобувачів вищої освіти.

Пресцентр