Студентський Ораторський клуб існує більше двох років. На початку засідання клубу відбувалися звично: промовці виступали в аудиторії, використовували проектор і мали змогу розкрити всі свої ораторські якості. Але рік тому ситуація змінилась – спілкування перейшло в онлайн-формат, і в арсеналі доповідачів залишились камера, мікрофон, презентація, чат, бесіда з «таємними» слухачами, які через недосконалість зв’язку змушені «ховатись за позначками». Що можна продемонструвати в таких умовах? Безперечно, володіння голосом і аж ніяк – вільне володіння текстом; міміку і аж ніяк – пантоміміку; навички встановлення і підтримання контакту зі слухачами і аж ніяк – зоровий контакт. Опозиції можна продовжувати…
Незважаючи на всі незручності, клуб функціонує та залучає нових учасників.
«На факультеті іноземної філології я викладаю цікаву і корисну для здобувачів вищої освіти дисципліну «Основи наукових досліджень». Завжди наголошую, що серед компетентностей науковця важливе місце посідає мовленнєва: уміння демонструвати результати своєї праці, відстоювати власну точку зору на проблему, ефективно спілкуватись у професійному середовищі. Під час лекції з теми «Усні жанри наукового стилю» розповідаю першокурсникам про особливості доповіді, процедуру захисту наукової роботи, правила ведення дискусії, полеміки та інші особливості наукового красномовства. Під час практичних занять пропоную студентам виконати творче завдання: створити презентацію з обраної теми, виступити з нею перед одногрупниками, дотримуючись чітко визначених вимог, і відповісти на запитання та зауваження слухачів. Аудиторія у свою чергу має не тільки послухати виступ, але й критично оцінити його, узявши до уваги якість презентації, особливості її коментування, характеристики мовлення оратора (дикцію, наголоси, інтонації, емоційність, темп, тембр, паузи, гучність, наявність слів-паразитів, повторів, граматичних помилок), оригінальність та ефективність промови», – те, на чому наголошую під час навчальних занять.
Цього разу до своєрідного ораторського батлу долучилися:
Ang1-b20 – Світлана Зелінська, Юлія Ковцун, Наталія Руй, Олена Самар, Анастасія Гіджеліцька.
Nim1-b20 – Соломія Білик, Евеліна Голдибан.
Fil1-b20 – Христина Фігурко, Віталіна Головецька.
Pol1-b20 – Володимир Бабійчук, Наталія Гриб, Владислав Михайлюк, Діана Місюра.
Теми доповідей розкривали секрети ораторської майстерності: «Етапи підготовки виступу», «Роль невербальних засобів у спілкуванні», «Характеристика особистості, основні знання, вміння і навички оратора» «Основні хиби виступу», та по. Безперечно, виступи були різної якості: комусь із ораторів не вистачило впевненості в собі, комусь – уміння імпровізувати, хтось не повною мірою опанував створення наочності, а хтось не зміг подолати спокусу просто озвучити текст презентації. Щодо останньої – найчастіше слайди були перевантажені текстом, мало уваги приділялося кольоровій гамі, розміщенню елементів, підбиранню шрифтів, компонуванню матеріалів. Утім, як-то кажуть, усе приходить із досвідом. Найкращу наочність продемонстрував Владислав Михайлюк (щоправда, як людина самокритична, він знайшов у своїй роботі багато недоліків).Отже, знайомтеся з авторами найбільш вдалих виступів. Аудиторія, що об’єднала групи Fil1-b20 та Pol1-b20: Головецька Віталіна, Діана Місюра, Владислав Михайлюк. Групи Ang1-b20 та Nim1-b20: Олена Самар, Наталія Руй, Юлія Ковцун.
Вітаємо переможців і запрошуємо на наступні засідання студентського Ораторського клубу!
Тетяна Білоусова, керівник студентського Ораторського клубу