Продовжуємо інформувати університетську спільноту про перебіг реалізації проєкту навчально-методичного центру забезпечення якості освіти університету «Школа професійного розвитку викладачів К-ПНУ».
Відтак 14 квітня 2021 р. було продовжено зустрічі учасників проєкту зі спікером Світланою Мироновою, завідувачем, професором кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти, доктором педагогічних наук, професором, до участі в якій було запрошено проректорів, деканів факультетів, завідувачів кафедр, гарантів освітніх програм і науково-педагогічних працівників університету. Зауважимо, що заняття в межах проєкту, учасниками якого були 20 осіб, стало «майданчиком» для обговорення проблемних питань особливостей організації інклюзивної освіти в закладах вищої освіти та участі в ній науково-педагогічних працівників вишу.
Світлана Петрівна наголосила на тому, що сучасний етап навчання людей з особливими освітніми потребами базується на їх інклюзії (включенні) в середовище звичайних закладів вищої освіти. Планування, організація і координація роботи із забезпечення сприятливих умов навчання, позанавчальної активності, соціальної та психологічної підтримки здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами серед основних стратегічних завдань, які має реалізовувати університет.
Під час зустрічей учасникам проєкту також було розкрито питання культури української мови в професійній діяльності сучасного викладача, адже чільне місце серед його компетентностей займає здатність спілкування державною мовою як усно, так і письмово. Українська мова є не лише найпотужнішим засобом спілкування, знаряддям мислення, а й історією народу, необхідною умовою його існування. Мова спрямована як у внутрішній світ людини, її психіку, так і в зовнішній світ природи й людських взаємин, вона є основою зростання особистості. Кожен викладач, котрий прагне досягти успіху, створити себе, неодмінно має володіти високою культурою української мови.
Про це 15 квітня 2021 р. розповіла Наталія Коваленко, вчений секретар, доцент кафедри української мови, кандидат філологічних наук, доцент. Важливим складником культури мови є мовна компетенція, що складається з фонологічної, орфоепічної, лексичної, семантичної, орфографічної, граматичної та пунктуаційної компетенцій. Сучасний науково-педагогічний працівник університету має володіти цими знаннями, адже він є прикладом наслідування для здобувачів вищої освіти.
20 квітня 2021 р. було проведено чергову онлайн-зустріч учасників проєкту з Наталією Дмитрівною, під час якої було розглянуто основні шляхи застосування змін до правопису в освітньому процесі та в професійній діяльності науково-педагогічного працівника університету. Надалі обговорення цієї теми відбудеться під час наступної зустрічі в межах проєкту з Наталією Коваленко 26 квітня 2021 р.
Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти