У сучасних умовах Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка (К-ПНУ) вирішує свої стратегічні завдання відповідно до нових викликів і вимог суспільства, змісту та форм роботи, збереження та зміцнення свого високого статусу на регіональному, національному та міжнародному рівнях. Усе це є неможливим без корегування траєкторії його подальшого розвитку не лише через адаптацію до змін зовнішнього середовища, але й активним впливом на ці зміни. Університет є постійним учасником всеукраїнських і міжнародних онлайн-заходів.
Зокрема, 16 квітня 2021 р. Державна служба якості освіти України провела онлайн-семінар для закладів вищої освіти України щодо роботи з модулем «Ступені ризику» в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО). Спікери заходу – Оксана Сірик, начальник відділу організаційно-аналітичного супроводу заходів державного нагляду (контролю) Департаменту контролю у сфері вищої, фахової передвищої освіти і освіти дорослих і Марина Кіосова, головний спеціаліст Департаменту контролю у сфері вищої, фахової передвищої освіти і освіти дорослих. Вони обговорили питання визначення ступенів ризику суб’єктів господарювання у сфері надання освітніх послуг у системі вищої освіти та внесення закладами вищої освіти України інформації за визначеними розділами до ЄДЕБО. Серед 293 учасників онлайн-семінару були керівники та представники закладів вищої освіти України, адміністратори ЄДЕБО, громадськість, медіа. В онлайн-заході К-ПНУ представляли керівник навчально-методичного центру забезпечення якості освіти Геннадій Бесарабчук, кандидат педагогічних наук, методист першої категорії навчального відділу Віктор Баглай, уповноважена особа з питань прийняття та розгляду електронних заяв приймальної комісії, керівник навчального відділу Людмила Горчак.
У К-ПНУ з 01 березня до 30 квітня 2021 р. навчально-методичний центр забезпечення якості освіти спільно зі структурними підрозділами проводять роботу з підготовки інформації про Ступінь ризику від провадження господарської діяльності К-ПНУ у сфері вищої освіти згідно з критеріями, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 р. № 982. Вона буде представлена у відповідних модулях і розділах ЄДЕБО згідно з основними рекомендаціями до заповнення показників університетом відповідно до листа Державної служби якості освіти України від 01 березня 2021 р. № 01/01-23/363 та основних заходів системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в К-ПНУ.
21 квітня 2021 р. Директорат розвитку електронних послуг Міністерства цифрової трансформації України провів вебінар «Можливості використання цифрових документів у сфері освіти», учасниками якого були 254 представники від закладів вищої освіти України. К-ПНУ на вебінарі представляли: Геннадій Бесарабчук, Наталія Мазур, завідувач, професор, кафедри економіки підприємства, доктор економічних наук, професор та Віктор Баглай.
Під час проведення вебінару спікер Денис Іванов, керівник експертної групи впровадження та оцінки якості електронних послуг Міністерства цифрової трансформації України визначив заходи із впровадження та застосування цифрових студентських квитків і цифрових паспортів громадянина України в закладах вищої освіти з використанням цифрового застосунку «Дія». Він наголосив на тому, що 30 березня 2021 р. Верховна Рада України схвалила в другому читанні проєкт Закону № 4335 «Про внесення змін до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». Закон набирає чинності з 23 серпня 2021 р., тобто цифровий паспорт матиме таку саму юридичну силу, як і звичайний паспорт, і застосовуватиметься замість та без додаткового представлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон.
К-ПНУ, як один із провідних закладів вищої освіти України, має швидко реагувати на сучасні зміни в суспільстві, оскільки з цифровими навичками науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти зможуть ефективно та безпечно застосовувати онлайн-інструменти в роботі та навчанні, щоб освітній процес ставав більш захопливим й ефективним, а також використовувати сучасні технології для професійного та особистісного розвитку.
Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти