Результати опитування здобувачів вищої освіти К-ПНУ за допомогою анкети «Визначення ступеня поінформованості студента про цілі, зміст та програмні результати навчання, порядок і критерії оцінювання навчального компоненту освітньої програми (навчальної дисципліни / практики / курсової / кваліфікаційної роботи)»

Результати опитування здобувачів вищої освіти К-ПНУ за допомогою анкети «Визначення ступеня поінформованості студента про цілі, зміст та програмні результати навчання, порядок і критерії оцінювання навчального компоненту освітньої програми (навчальної дисципліни / практики / курсової / кваліфікаційної роботи)»

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти К-ПНУ (разом із його структурними підрозділами – навчально-методичним і заочним відділами) спільно із заступниками деканів факультетів з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти, відповідно до Плану заходів з оцінювання якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в Кам’янець- Подільському національному університеті імені Івана Огієнка на І семестр 2021-2022 н. р., провів опитування серед здобувачів вищої освіти І курсу освітнього ступеня «магістр» денної та заочної форм здобуття вищої освіти навчання за допомогою анкети «Визначення ступеня поінформованості студента про цілі, зміст та програмні результати навчання, порядок і критерії оцінювання навчального компоненту освітньої програми (навчальної дисципліни / практики / курсової / кваліфікаційної роботи)». Анкетування здійснювалося впродовж вересня-жовтня 2021 р., результати якого розміщено на офіційному вебсайті навчально-методичного центру забезпечення якості освіти К-ПНУ в розділі «Загальні результати» рубрики «Анкетування».

Участь в анкетуванні взяли 283 здобувачі вищої освіти. Серед опитаних найбільше було здобувачів вищої освіти факультету фізичної культури 24% (69 осіб), педагогічного факультету 23% (65 осіб) та факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи 22% (63 особи).

52% (148 осіб) опитаних на запитання: «Від кого і коли Ви дізналися про навчальну дисципліну і викладача (викладачів), які забезпечують її викладання?» відповіли, що дізналися від викладача на першому занятті (face to face), а 41% (117 осіб) із силабусу/робочої програми, розміщених на вебсайті університету (факультету/кафедри).

Більшість респондентів, а саме 71% (202 особи), отримують інформацію про аудиторні заняття, самостійну роботу, виконання індивідуальних письмових завдань (рефератів, курсових, контрольних робіт), критерії оцінювання заздалегідь на  початку вивчення курсу, натомість 29% (81 особа) – безпосередньо перед кожним наступним навчальним заняттям чи видом навчальної роботи.

89% (251 особа) опитаних відповіли, що анотація до навчальної дисципліни є зрозумілою, і лише 10% (30 осіб) дали відповідь «частково».

Позитивним є той факт, що 93% (262 особи) опитаних здобувачів вищої освіти поінформовані про мету та завдання навчального курсу, і лише 7% (20 осіб) частково поінформовані.

У 88% відповідей здобувачів вищої освіти (250 осіб) зазначено, що їм відомі компетентності та очікувані результати навчання, визначені їхньою освітньою програмою.

Важливо зауважити, що 91% респондентів (258 осіб) ознайомлені з вимогами, які викладач ставить під час вивчення дисципліни (наприклад, щодо відвідування, норм поведінки на заняттях, можливості користування електронними девайсами, дотримання вимог виконання письмових робіт, умови допуску до підсумкового контролю тощо, 8% (22 особи) – частково ознайомлені, та 1% (3 особи) – не ознайомлені.

91% опитаних (265 осіб) було повідомлено про систему оцінювання з навчальної дисципліни, 8% (23 особи) частково повідомлено, та 1% (4 особи) не повідомлено.

Важливим є той факт, що 88% (250 осіб) опитаних є зрозумілими критерії оцінювання робіт, можливість та алгоритм покращення оцінок, 11% (30 осіб) – частково зрозуміло, та 1% (3 особи) – не зрозуміло.

Під час опитування на запитання «Як загалом Ви оцінюєте рівень інформування Вас про цілі, зміст та програмні результати навчання, порядок та критерії оцінювання?» здобувачі вищої освіти у 80% (226 осіб) зазначили, що інформація доведена вчасно і доступно, у 19% (53 особи) інформація доведена невчасно або є неповною, не завжди зрозумілою.

Опитування серед здобувачів вищої освіти І курсу освітнього ступеня «магістр» денної і заочної форм здобуття вищої освіти та отримані результати оцінювання засвідчили належний рівень якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в К-ПНУ, а також вказали на низку виробничих питань, які потребують вирішення.

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти