Науково-педагогічні працівники К-ПНУ – учасники Всеукраїнської онлайн-конференції “Нові підходи до навчання суспільних дисциплін в закладах загальної середньої освіти: перспективи та виклики»

Науково-педагогічні працівники К-ПНУ – учасники Всеукраїнської онлайн-конференції “Нові підходи до навчання суспільних дисциплін в закладах загальної середньої освіти: перспективи та виклики»

23 листопада науково-педагогічні працівники кафедри всесвітньої історії К-ПНУ: доцент Іван Боровець і старший викладач Олександр Юга, взяли участь у Всеукраїнській онлайн-конференції “Нові підходи до навчання суспільних дисциплін в закладах загальної середньої освіти: перспективи та виклики», організоторами якої є кафедра методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти історико-філософського факультету Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова (м. Київ).

Із вітальним словом до учасників конференції звернулися доктор філософських наук, професор, член-кореспондент НАН України, академік НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України, ректор НПУ імені М. П. Драгоманова Віктор Андрущенко; головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин Головного управління загальної середньої та дошкільної освіти, Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України Раїса Євтушенко; доктор історичних наук, професор, декан історико-філософського факультету НПУ імені М.П. Драгоманова Володимир Савельєв; кандидат історичних наук, професор, завідувач кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти історико-філософського факультету НПУ імені М.П. Драгоманова Тетяна Ладиченко.

По завершенні пленарного засідання роботу розпочали секційні засідання, які розподілилися на три блоки:

– методологія та методика навчання суспільних дисциплін в закладах загальної середньої освіти: досвід та інновації;

– теорія і практика навчання суспільних дисциплін в закладах загальної середньої освіти;

– наукові дослідження та вивчення особливостей викладання суспільних дисциплін в закладах загальної середньої освіти.

Під час роботи конференції розглянуті проблеми відзначалися неабиякою актуальністю, адже стосувалися обговорення змісту й особливостей сучасних підручників із гуманітарних дисциплін, зокрема історії; інноваційних моделей реалізації компетентнісного потенціалу змісту гуманітарної освіти у НУШ; найефективніших методик і освітніх технологій формування в учнівської та студентської молоді широкого спектра затребуваних сьогодні компетентностей, зокрема таких, як: громадянськість і медіаграмотність.

Конференція викликала значне зацікавлення вчителів і викладачів суспільно-гуманітарних дисциплін з усієї країни, про що свідчила чисельність учасників – понад 100 осіб. І це не дивно, адже йшлося про обговорення найсучаснішого і найдієвішого інструментарію подолання через посередництво системи освіти пасивності громадянського суспільства, оздоровлення його конструктивною соціальною активністю та озброєння надзвичайно важливою в сучасному світі компетентністю – громадянськістю, поєднаною з глибоким усвідомленням відповідальності за свої дії і вчинки. Тобто стратегічно йшлося про принципово важливе питання – формування потужного інтелектуального потенціалу й ціннісного фундаменту національної свідомості й національної ідентичності сучасної молоді, від чого власне і залежить майбутнє нашої держави.

Іван Боровець, доцент кафедри всесвітньої історії