Проектна діяльність К-ПНУ: від дискусійної платформи до стартового етапу

Проектна діяльність К-ПНУ: від дискусійної платформи до стартового етапу

Круглий стіл як налаштування на успіх спільної роботи

Робота круглого столу, який відбувся 03 лютого в змішаному форматі (модератор – Тетяна Франчук) викликала не лише неабиякий інтерес до проектної роботи, а й активність позиції кожного, і, що головне, – потребу висловити свої візії щодо оптимізації цієї надважливої сфери діяльності.
У межах дискусійного формату роботи основне завдання полягало в реалізації не стільки інформаційно-роз’яснювальних, скільки орієнтувально-мобілізаційних функцій. Тому так важливо було почути саме аудиторію, як і спільно дійти висновку, що лише наша небайдужість, гуртування навколо проблем підвищення конкурентоспроможності К-ПНУ і на цьому тлі – конструктивна співпраця, можуть привести до успіху в цьому складному і поки що нетрадиційному напрямі роботи.

У фокусі уваги учасників дискусії було доведення або спростування тези: проектна діяльність має високий потенціал забезпечення конкурентоздатності К-ПНУ. І від нас залежить, реалізуємо ми його чи ні.


Головна мета – визначити старт процесу вибудовування системи проектної діяльності К-ПНУ, зокрема переходу від локальних, ситуативних проектів до системотвірних, здатних до їх подальшої фундаменталізації та стрімкого розширення учасників. Надважливими на цьому етапі є об’єднувальні процеси, командна робота на всіх рівнях.
Варто відзначити, що активно долучилися до роботи круглого столу управлінці, починаючи від рівня проректора з наукової роботи Світлани Миронової, яка представила власне цілісне бачення процесу та проблем, які можуть мати гальмівну дію на шляху до активного розвитку проектної діяльності К-ПНУ. Наразі найбільше успішних проектів реалізовує відділ міжнародних зв’язків К-ПНУ (керівник Тетяна Сторчова).

Геннадій Бесарабчук, керівник навчально-методичного центру забезпечення якості освіти, наголосив на безальтернативності командної роботи, об’єднання всіх навколо розроблення системного підходу до розвитку проектної роботи в К-ПНУ, а також поділився своїм досвідом участі в одному з проектів.

Керівник відділу фандрайзингу Оксана Почапська фокус уваги аудиторії зосередила на вже напрацьованому досвіді роботи відділу в цьому напрямі, зокрема проблемах наявної інертності університетської спільноти, психологічної неготовності реалізувати можливості, які їм періодично надають.

Приємно було фіксувати факт небайдужості студентського активу з властивими молодим креативними ідеями, баченням сучасних моделей візуалізації процесу розвитку проектної діяльності в К-ПНУ, можливостей його інформативного супроводу та ін. (Юрій Злотін, Олександр Бурнейко, Ольга Блинду).
Досить плідним вважаємо заданий ракурс співпраці тих, хто вже працює над проектами, тих, хто знаходиться на початковому етапі їх розробки, як і тих, хто відносить себе до скептиків, що все ще обережно висловлюються (або не висловлюються) про перспективи можливого успіху. Особливо емоційно-натхненними та інформаційно переконливими були виступи дослідницької команди (Геннадій Бесарабчук, Наталія Мєлєкєсцева, Тетяна Сторчова, Андрій Хоптяр), що працює над проектом, пов’язаним з удосконаленням викладацької діяльності в К-ПНУ (Teaching Excellence). Їх виступи слугували наочною демонстрацією того, що проект – це не лише очікувані матеріальні, фінансові зиски, а і захоплива робота злагодженої дослідницької групи, упродовж якої можна реалізувати свій інтелектуально-креативний потенціал, цілеспрямовано займатись підвищенням своєї професійної компетентності, програмувати для себе реальну ситуацію успіху, умови особистісної самореалізації.
Можна сподіватись на успіх спільної роботи за умови об’єднання виявленого активу (відкритого до його поповнення) навколо розроблення консолідованого варіанту концепції та програми розвитку проектної діяльності К-ПНУ, зокрема його стартового етапу.
На основі узгодження позицій учасників круглого столу пропонуємо об’єднання реальних і перспективних дослідників навколо базових позицій:
– спільно працюємо на К-ПНУ і себе як суб’єкта забезпечення його та власної конкурентоспроможності (систему вибудовуємо разом);
– кожен має альтернативу вибору: ми ні до чого не примушуємо, ми лише пропонуємо можливості (проектна робота з примусу не має шансів бути результативною);
– запрошення до проектної роботи не стосується тих, хто є скептиком чи опонентом будь-яких змін, у тому числі й інноваційної освіти, новим її форматам;
Окремі позиції ПРОЕКТУ концепції та програми, розробленого відділами наукової роботи, міжнародних зв’язків та фандрайзингу, пропонуємо для вашого обговорення і очікуємо до 10.02.2022 р. індивідуальних чи групових оцінних суджень, коректив, конструктивних пропозицій щодо його вдосконалення.
Заступники деканів з наукової роботи та міжнародних зв’язків, голови студентського самоврядування відповідають за поширення інформації у межах факультетів.

Тетяна Франчук, керівник відділу наукової роботи