Нові зустрічі в межах проєкту «Школа професійного розвитку викладачів К-ПНУ»

Нові зустрічі в межах проєкту «Школа професійного розвитку викладачів К-ПНУ»

31 травня 2022 р. та 02 червня 2022 р. відбулися зустрічі учасників проєкту зі спікером Світланою МИРОНОВОЮ, проректором з наукової роботи, доктором педагогічних наук, професором, під час яких розглядали питання участі науково-педагогічних працівників у наданні освітніх послуг здобувачам освіти на рівній основі, без дискримінації, незалежно від віку, громадянства, місця проживання, статі, кольору шкіри, соціального і майнового стану, національності, мови, походження, стану здоров’я, ставлення до релігії тощо, а саме щодо організації інклюзивної освіти.


Світлана Петрівна обґрунтувала зміст основних складників готовності науково-педагогічних працівників до інклюзивного навчання, зокрема:
– позитивне ставлення науково-педагогічних працівників до інклюзивного навчання і розуміння його особливостей;
– розуміння основних понять інклюзивної освіти;
– свідоме ставлення науково-педагогічних працівників до необхідності формування під час професійної підготовки студентів компететностей, потрібних для реалізації інклюзивної освіти;
– готовність до інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладі вищої освіти.

Науково-педагогічним працівникам університету, як учасникам освітнього процесу, також дуже важливо бути готовим до професійно-педагогічної діяльності в інклюзивному середовищі з різними категоріями здобувачів освіти з особливими освітніми потребами.

Під час зустрічей було обговорено шляхи створення та організації інклюзивної освіти в Кам´янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка та особливості провадження науково-педагогічними працівниками освітнього процесу для здобувачів вищої освіти з особливими потребами. Спікер ґрунтовно розкрила необхідність посилення інтеграційних процесів у межах сучасних стандартів інклюзивної професійної освіти, потреби у формуванні фахівця, здатного формувати адекватне інклюзивне середовище.

Світлана Петрівна приділила особливу увагу розкриттю змісту актуальних питань формування здатності науково-педагогічного працівника до створення адекватного соціально зорієнтованого інклюзивного середовища як в освітньому закладі будь-якого рівня та типу, як і поза його межами; акцентувала увагу на оновленні змісту та технологій навчальної діяльності; створенні інклюзивного середовища в межах освітньої системи закладу вищої освіти тощо, що забезпечить всім учасникам освітнього процесу, а в першу чергу, здобувачам вищої освіти, незалежно від свої освітніх потреб, здатність ефективніше навчатися, підвищувати свою соціальну компетентність, удосконалювати комунікативні навички, а також відчувати себе частиною спільноти.

Навчально-методичний
центр забезпечення якості освіти