Результати опитування учасників освітнього процесу в К-ПНУ з питань будь-яких проявів булінгу, сексуальних домагань, утисків, гендерної нерівності, дискримінації та конфліктних ситуацій

Результати опитування учасників освітнього процесу в К-ПНУ з питань будь-яких проявів булінгу, сексуальних домагань, утисків, гендерної нерівності, дискримінації та конфліктних ситуацій

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти спільно із соціально-психологічною службою університету з 20 до 26 грудня 2022 р. за сприяння заступників деканів і заступника директора навчально-наукового інституту з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти проводили опитування здобувачів вищої освіти денної та заочної форм через «Анкету виявлення будь-яких проявів булінгу, сексуальних домагань, утисків, гендерної нерівності, дискримінації та конфліктних ситуацій в К-ПНУ».

Участь в опитуванні взяло 985 осіб (81,4% здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «бакалавр», 18,5% здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «магістр», з яких 92,1% здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «бакалавр» і «магістр» денної форми здобуття вищої освіти та 7,9% – заочної форми).

Серед усього контингенту респондентів 36,8% – здобувачі вищої освіти освітнього ступеня «бакалавр» і «магістр» І курсу, 27,5% – ІІ курсу, 17,8% – ІІІ курсу та 18% – IV курсу.

В опитуванні взяли участь здобувачі вищої освіти всіх факультетів і навчально-наукового інституту:

За результатами опитування 96,9% здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «бакалавр» і «магістр» знайомі з поняттями «булінг» та «кібербулінг».

93,9% респондентів відповіли негативно на питання «Чи існує проблема булінгу чи кібербулінгу в К-ПНУ?».

Переважна більшість відповідей респондентів засвідчили (77,9%), що здобувачі вищої освіти не стикалися з приниженнями в К-ПНУ. Необхідно звернути увагу на 8,9% відповідей респондентів, які відчували образи.

Потрібно відмітити, що 92,2% здобувачів вищої освіти не були жертвою булінгу або кібербулінгу (цькування) в університеті.

Підтвердженням попередніх відповідей є майже всі позитивні відповіді респондентів (98,2%) про розуміння різниці між булінгом і конфліктною ситуацією.

88,5% респондентів не траплялось бути свідками знущання в К-ПНУ одних людей над іншими, лише 8,6% – були свідками конфліктів серед здобувачів вищої освіти, 4,9% – були свідками конфлікту між здобувачем вищої освіти і науково-педагогічним працівником.

На питання анкети «Чи мали місце у процесі навчання випадки насилля по відношенню до Вас?» 93,5% здобувачів вищої освіти відповіли негативно.

90,7% респондентів невідомо про прояви сексизму, 95,4% невідомо про факти сексуального домагання в Університеті Огієнка.

98,3% здобувачів вищої освіти не чули від науково-педагогічних працівників натяків із сексуальним підґрунтям або прямих пропозицій.

87,8% респондентів не були свідками нетолерантного ставлення науково-педагогічного працівника до здобувачів вищої освіти.

На думку респондентів, серед причин, через які деякі здобувачі вищої освіти можуть стати жертвами знущань з боку інших є: 77,1%  – невміння себе захистити; 28,9% – зовнішній вигляд; 25,6% – матеріальний чи соціальний статус; 9,1% – національності чи раси.

74,5% здобувачам вищої освіти університету відомо куди можна звернутися, при виявленні проявів булінгу, сексуальних домагань, утисків, гендерної нерівності, дискримінації та конфліктних ситуацій. Але є необхідним продовження роботи з інформатизації та популяризації серед студентів інформації про допомогу у випадку таких проявів щодо них.

Окрім того, 58,8% респондентів вважають за потрібне створити в К-ПНУ комісію з виявлення проявів булінгу, сексуальних домагань, утисків, гендерної нерівності, дискримінації та конфліктних ситуацій.

Здобувачі вищої освіти надали свої пропозиції з покращення просвітницької роботи, серед яких необхідним є приділення уваги щодо вирішення: конфліктних ситуацій (32,2%); проявів булінгу або кібербулінгу (27,9%); дискримінації (22,9%); гендерної нерівності (20,7%) та сексуальних домагань (18,1%).

У К-ПНУ працює соціально-психологічна служба, яка надає психологічну підтримку та супровід, сприяє формуванню належного морально-психологічного клімату в освітньому середовищі університету. Порядок і процедуру врегулювання конфліктних ситуацій визначено Положенням про врегулювання конфліктних ситуацій у Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка.

Продовжуємо системно працювати над підвищенням якості освітнього процесу та якістю вищої освіти в К-ПНУ!

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти,
соціально-психологічна служба університету