«Акредитація освітніх програм: механізми забезпечення якості вищої освіти в К-ПНУ»: в університеті розпочали реалізацію програми підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників

«Акредитація освітніх програм: механізми забезпечення якості вищої освіти в К-ПНУ»: в університеті розпочали реалізацію програми підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників

У Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка розпочали реалізацію програми підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників «Акредитація освітніх програм: механізми забезпечення якості вищої освіти в К-ПНУ».

Модератором програми є керівник навчально-методичного відділу, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методик початкової освіти Наталія Гудима.

Мета програми -удосконалення психолого-педагогічної, комунікативної, інформаційно-комунікаційної компетентностей гаранта освітньої програми як менеджера в успішній підготовці самооцінювання та проходженні акредитаційної експертизи відповідно до сучасних вимог і викликів у галузі вищої освіти. Варто зазначити, що кожен учасник програми отримає сертифікат про підвищення кваліфікації (30 годин / 1 кредит ЄКТС).12 вересня відбулася перша зустріч. Учасники обговорили загальні принципи проведення акредитації освітньої програми. Зокрема звернули увагу на нормативно-правову базу внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти в К-ПНУ. Спікерами виступили перший проректор, кандидат історичних наук, доцент Володимир Дубінський та проректор з науково-педагогічної роботи, кандидат політичних наук, доцент Василь Кобильник.

Керівник навчального відділу Людмила Горчак окреслила основні моменти організації освітнього процесу, адже саме гаранти забезпечують належний рівень підготовки здобувачів вищої освіти, що і є основною метою освітньої діяльності університету.

Людмила Василівна акцентувала увагу на тих питаннях, які виникають під час підготовки матеріалів самоаналізу відповідної освітньої програми. Зокрема, варто розрізняти форми здобуття вищої освіти або форми навчання та форми організації освітнього процесу. Учасники зустрічі більш детально розглянули моделі організації освітнього процесу, використання методів навчання, які регламентує  ОП, виокремили функції контрольних заходів.

Завдання гарантів – сприяти академічній свободі здобувача, забезпечити формування його індивідуальної освітньої траєкторії. Тому спікер особливу увагу звернула на студентоцентрований підхід і зазначила, що  здобувач вищої освіти, так як і науково-педагогічний працівник, є учасником освітнього процесу зі своїми запитами, потребами, інтересами.

Керівник навчального відділу окреслила, яким чином здобувачам вищої освіти забезпечена можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії і як вони можуть реалізувати своє право на вибір навчальних дисциплін. Для того, щоб під час визначення форм і методів навчання та викладання врахувати побажання студентів, у К-ПНУ систематично перевіряють рівень задоволеності здобувачів вищої освіти за допомогою зворотного зв’язку, зокрема шляхом анкетування, опитування.

Також поспілкувалися щодо формування соціальних навичок (soft skills) упродовж періоду навчання, які відповідають цілям та результатам навчання ОП. Загалом усі освітні компоненти ОП (нормативні та вибіркові) забезпечують набуття здобувачами соціальних навичок , які сприяють успішній та ефективній професійній діяльності випускника, його конкурентоспроможності на ринку праці.

Удосконалюймо систему професійного становлення майбутнього фахівця разом!

Інформацію про курси підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників можна знайти на вебсайті навчально-методичного відділу К-ПНУ або за покликанням.

 

Пресцентр