ІІ етап Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Початкова освіта» цього року проведено 20-22 квітня на базі Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. В олімпіаді взяли участь 52 студенти із різних міст та регіонів України (Хмельницький, Вінниця, Харків, Кривий Ріг, Мелітополь, Глухів, Рівне, Житомир, Бердянськ, Прикарпаття, Київ, Дрогобич, Кам’янець-Подільський, Миколаїв, Ізмаїл, Одеса, Переяслав-Хмельницький, Умань, Тернопіль, Ніжин, Херсон, Полтава, Чернівці, Суми, Чернігів та Кіровоград).
До перевірки знань на практиці та змагання за перемогу долучились четверо студентів нашого вишу – Аврамчук Анна Володимирівна, Костишин Вікторія Володимирівна (4 курс, ОКР «Бакалавр»), Бобик Наталя Вячеславівна, Дем’янчук Віра Петрівна (5 курс, ОКР «Спеціаліст»).
Організацією якісної підготовки студентів для успішної участі в олімпіаді на всеукраїнському рівні займались Мартіна Олеся Володимирівна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри мовознавчих дисциплін (Аврамчук А. В. і Костишин В. В.) та Бахмат Наталія Валеріївна, кандидат педагогічних наук, доцент; доцент кафедри теорії та методик дошкільної і початкової освіти, заступник декана педагогічного факультету з наукової роботи та інформатизації навчального процесу (Бобик Н. В. і Дем’янчук В. П.).
На честь відкриття проводився концерт за участю студентів факультету педагогіки та психології та студентів мистецького факультету. Після завершення святкового концерту відбулося жеребкування для виконання завдань ІІІ туру.
Олімпіада тривала впродовж трьох турів. Перший тур спрямований на студенти виявлення рівня знань студентів з педагогіки, теорії виховання, історії педагогіки. У другому турі здійснювалась перевірка знань учасників олімпіади з фахових методик початкової освіти (методики математики, методики української мови та літературного читання, методики природознавства та методики трудового навчання). Вибравши завдання для третього туру, учасники повинні були виявити свою педагогічну майстерність, методичну компетентність, творчість, креативність, під час розробки конспекту уроку з обраного предмету та захисту фрагмента уроку з вивчення нового матеріалу.
За умовами проведення ІІ етапу олімпіади зі спеціальності «Початкова освіта», знання студентів оцінювались таким чином:
В оцінюванні виконання письмових тестових та творчих завдань враховувались правильність, повнота, аргументованість, логічність, грамотність викладу, уміння студента сформулювати мету педагогічного заходу та подати доцільні засоби її досягнення.
В оцінюванні методики проведення фрагмента уроку (етап засвоєння учнями нових знань) враховувався рівень професійної компетентності.
Максимальна кількість балів за три тури − 100.
I) письмові тестові завдання з педагогіки та педагогічний аналіз освітнього заходу (уроку, позаурочного предметного або виховного заходу) − до 25 балів.
IІ) письмові тестові завдання з фахових методик − до 25 балів;
III) складання плану-конспекту уроку з навчальних предметів початкової школи та проведення фрагмента уроку − до 50 балів.
Студенти, які продемонстрували високий рівень сформованості професійних знань та умінь, здатність до креативного мислення та творчого підходу до розв’язання проблемних питань та практичних завдань, відстоювали честь нашого університету, показали такі результати:
Костишин В. В. посіла 13-те місце та отримала грамоти: за методичну компетентність та за високий рівень знань й активну участь у ІІ етапі Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Початкова освіта».
Аврамчук А. В., Бобик Н. В. та Дем’янчук В. П. нагороджено грамотами за високий рівень знань й активну участь у ІІ етапі Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Початкова освіта».
Катерина Демчик,канд. пед. наук, старший викладач
кафедри теорії та методик дошкільної і початкової освіти.
Світлини надані учасниками олімпіади