Сьогодні своїм цінним досвідом ділиться:
Наталія Мазур, доктор економічних наук, професор кафедри економіки підприємства:
«Час, який ми зараз переживаємо, є досить складним (в емоційному, психологічному та фізіологічному сенсі), але водночас і сприятливим для нашого переусвідомлення: як живемо й працюємо. Для наших здобувачів вищої освіти магістерського рівня передбачено вивчення курс «Управління змінами». Саме зараз це є чи не найактуальніше питання: як налагодити роботу в колективі в умовах змін, як налаштувати себе для спілкування з колегами та студентами?
Варто зазначити, що під час вседержавного карантину, ми разом із нашими здобувачами вищої освіти теж змінюємося: використовуємо всі можливі та доступні засоби комунікації та обміну інформацією.
Насамперед, систему Moodle, до якої і студенти, і викладачі дуже добре адаптувалися, адже, крім лекційного матеріалу, в системі є доступ до відеопрезентацій, електронних посібників університетського депозитарію, а також корисних джерел та матеріалів з кожної теми. Крім того, створені відповідні групи в додатку Viber, відбувається обмін інформацією за допомогою електронної пошти, налаштовується взаємозв’язок із використанням програми Zoom. Отже, основне – досягти результату, а саме: надати здобувачеві освіти всі необхідні пояснення, консультації, рекомендації для отримання ним якісних та практично спрямованих знань! І працювати маємо разом!»
Вікторія Федорчук, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та управління навчальним закладом:
«Для реалізації дистанційного навчання зі студентами та аспірантами університету використовую платформу Moodle. Подобається, що там можна викладати різні матеріали для здобувачів вищої освіти: тези лекцій, плани семінарських занять, книги, методичні матеріали, корисні посилання та інші джерела для самостійного опрацювання. Студенти виконують завдання в зручний для себе час, отримуючи зворотний зв’язок, що забезпечує індивідуалізацію навчання. Є також можливість організовувати роботу зі студентською аудиторією в режимі реального часу. Для ефективної додаткової комунікації використовую також електронну пошту та Viber, у планах – використання й інших засобів взаємодії для підвищення ефективності та урізноманітнення освітнього процесу. Дистанційне навчання – це не тільки вимога часу, але й новий досвід та нові можливості для викладача й студента».
Світлана Миронова, доктор педагогічних наук, професор; завідувач кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти:
«Карантин призвів до необхідності працювати в нових умовах. Варіанти такі:
1) «скласти лапки» й депресувати;
2) стати гнучкими й рухатися далі в нових умовах із найменшими втратами.
Викладачі кафедра корекційної педагогіки та інклюзивної освіти й наші студенти обрали другий варіант. Спочатку просто консультували студентів, стимулювали їхню наукову роботу, написання курсових. На цьому тижні активно проводимо дистанційно і лекції, і практичні заняття. Особисто я розміщую тексти лекції в MOODLE, до них даю завдання або тести, щоб переконатися, що студенти зрозуміли матеріал. На запитання студентів відповідаю в коментарях до завдань, у вайбері. Планую запис відеолекцій. Переважна більшість студентів задоволені такою формою спілкування. Провели онлайн–засідання кафедри, використовуючи платформу edumeet. Було приємно бачити колег, відчувати, що ми навіть на відстані не втратили командного духу. За цей час підготували матеріали для колективного підручника. Було б добре, якби платформу edumeet офіційно можна було б використовувати й для роботи зі студентами. Впевнена, що ми здолаємо всі негаразди!»
Переймаймо досвід і робімо дистанційне навчання цікавим та ефективним! Разом ми зможемо все!