15-16 квітня в К-ПНУ проходила Міжнародна онлайн-конференція «Спеціальна і інклюзивна освіта: проблеми та перспективи»

15-16 квітня в К-ПНУ проходила Міжнародна онлайн-конференція «Спеціальна і інклюзивна освіта: проблеми та перспективи»

15-16 квітня 2021 року відбулася XIV Міжнародна науково-практична онлайн-конференція «Спеціальна і інклюзивна освіта: проблеми та перспективи». Захід проходив за участі понад 400 представників із 20 областей України та закордону (Республіки Польща, Білорусі, Словаччини, Казахстану, Норвегії), серед них: доктори, кандидати наук, провідні спеціалісти в галузі спеціальної освіти з понад 20 закладів вищої освіти України та зарубіжжя тощо.

На пленарному засіданні з вітальним словом виступив ректор К-ПНУ, доктор історичних наук, професор Сергій Копилов, який зазначив, що проблема інклюзивної освіти є досить важливою в умовах сьогодення і конструктивне обговорення актуальних питань сприяє вдосконаленню організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами. Світлана Миронова, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти К-ПНУ, окреслила проблеми інклюзивного навчання учнів з інтелектуальними порушеннями. Проаналізував реалії та визначив перспективи наскрізної освіти осіб з особливими освітніми потребами Олексій Гаврилов, кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри логопедії і спеціальних методик К-ПНУ.

Колеги-іноземці (Єва Кулеша, Гладуш Віктор, Вєра Шилонова, Володимир Кляйн) поділилися досвідом щодо забезпечення якісної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, що впроваджують в їхніх країнах, проаналізували соціально-економічні аспекти виховання дитини з обмеженими можливостями, визначили основні підходи і принципи освіти дітей з порушеннями інтелекту тощо.

16 квітня під час роботи конференції науково-педагогічні працівники К-ПНУ (Наталія Гаврилова, Оксана Константинів, Оксана Ткач, Тетяна Скрипник) та Київського університету імені Бориса Грінченка (Юлія Михальська) провели низку майстеркласів щодо формування усвідомленого навику спілкування в дітей з розладами спектру аутизму, стимуляції мовлення в дітей зі складними порушеннями розвитку, застосування програми втручання «Синергія» для формування передумов навчання і розвитку дітей з аутизмом, використання здоров’язберігаючих технологій у навчанні і вихованні дітей з особливими освітніми потребами.

Під час роботи конференції працювали круглі столи за темами:

  • «Сучасні аспекти інклюзії в Україні та Європі» (модератори – Світлана Миронова, Оксана Дмітрієва, Олена Чопік );
  • «Безперервна освіта в Україні та Європі» (модератори – Олена Мілевська, Людмила Лісова);
  • «Проблеми організації логопедичного супроводу дітей на сучасному етапі становлення освіти» (модератори – Наталія Гаврилова, Оксана Константинів);
  • «Психосоціальне функціонування сім’ї, що виховує дитину з ООП» (модератори – Тетяна Докучина, Світлана Михальська, Мар’яна Буйняк);
  • «Проблеми підготовки фахівців спеціальності 016 Спеціальна освіта до роботи в закладах загальної освіти з інклюзивною формою навчання» (модератори – Олена Бєлова, Алла Іванівна).

Підсумки роботи конференції обговорювались на загальному круглому столі «Спеціальна і інклюзивна освіта: проблеми та перспективи».

Пресцентр