Фольклорна практика студентів-філологів

Фольклорна практика студентів-філологів

Фольклорна практика – важливий засіб удосконалення практичних навичок студентів та ефективний спосіб глибокого пізнання життя, вивчення історії, побуту, обрядів та звичаїв українського народу. Після вивчення навчальної дисципліни «Фольклор» студенти-першокурсники факультету української філології та журналістики К-ПНУ розпочали  збирання, систематизацію та опрацювання творів усної народної творчості.

Дослідження розпочали із записування пісень, прислів’їв  та приказок, різних обрядів, байок, легенд та інші видів усної народної творчості. Збереження цього «скарбу» є вкрай актуальним, адже з приходом глобалізації, українці стали все менше дотримуватись своїх вікових традицій, співати народних пісень, проводити сімейні та інші обряди, а  носіїв цих знань, тобто людей похилого віку, стає все менше, а років через 20-30  їх може не залишитись взагалі. Своїми враження про проходження фольклорної практики поділився студент 1 курсу (група Ukr1-b20) Богдан Присяжнюк: «Я проходжу практику у своєму рідному селі Гуменцях. І, чесно кажучи,  спочатку мені не дуже сподобався цей вид практики. Мені здавалось, що буде просто нудно займатися чимось подібним, та і народну творчість я не дуже люблю. Але коли я знайшов людей, які погодились наспівувати пісні, коли я почав з ними працювати, то кардинально змінив свою думку. Це дійсно дуже цікаво: по-перше, ти зберігаєш і записуєш історію та культуру, які знаходиться під загрозою видозмінення або знищення; по-друге, це просто дуже цікаво, коли ти спілкуєшся з бабусями, які мають величезний життєвий досвід. Ця практика дійсно дуже цікава і, що найголовніше, важлива та корисна.

Подекуди люди відмовлялися розуміти, що вони мають дуже важливий пласт української культури, який потрібно зберегти, поки вони живі. Але безсумнівно фольклорна практика – це дуже цікаве, важливе й актуальне завдання на сьогодні, яке дає можливість  доторкнутись до історії та взяти безпосередню участь у збереженні унікальності української культури».

Богдан Присяжнюк, студент 2 курсу
(група Ukr1-B20) факультету української
філології та журналістики