Результати опитування здобувачів вищої освіти К-ПНУ за допомогою анкети “Для студентів-першокурсників”

Результати опитування здобувачів вищої освіти К-ПНУ за допомогою анкети “Для студентів-першокурсників”

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти К-ПНУ (разом із його структурними підрозділами – відділом профорієнтаційної роботи, доуніверситетської підготовки та сприяння працевлаштуванню випускників, заочним відділом) спільно із заступниками деканів факультетів з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти, відповідно до Плану заходів з оцінювання якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка на І семестр 2021-2022 н. р., провів опитування серед здобувачів вищої освіти І курсу освітнього ступеня «бакалавр» денної та заочної форм здобуття вищої освіти навчання за допомогою анкети «Для студентів-першокурсників». Анкетування проходило впродовж вересня-жовтня 2021 р., результати якого розміщено на офіційному вебсайті навчально-методичного центру забезпечення якості освіти К-ПНУ в розділі «Загальні результати» рубрики «Анкетування».

Участь в анкетуванні взяли 314 здобувачів вищої освіти. Отримані результати засвідчили, що 23% респондентів (72 особи) обрали навчання К-ПНУ через те, що цей заклад вищої освіти знаходиться в м. Кам’янці-Подільському, а 21 % (65 осіб) обрали К-ПНУ за рекомендацією друзів (знайомих).

Більшість першокурсників К-ПНУ, а саме 29%, уперше дізнались про К-ПНУ із соціальних мереж, а у 24% опитаних – хтось із сім’ї навчався в К-ПНУ.

Приємним є той факт, що 51% опитаних першокурсників вважають Університет Огієнка гарним закладом вищої освіти, і їх усе влаштовує.

Вибір спеціальності К-ПНУ, за якою відбуватиметься навчання першокурсників, є важливим кроком для професійного становлення майбутнього фахівця. Саме тому 68% (212) опитаних відповідально підійшли до такого рішення і обрали спеціальність за власним бажанням.

67% (209 осіб) респондентів задоволені тим, що вступили саме на факультет К-ПНУ на навчання за обраною спеціальністю.

Серед основних труднощів, з якими зіткнулися першокурсники впродовж навчання в К-ПНУ, є проблеми з підготовкою до семінарських, практичних, лабораторних занять – 22% відповідей, та проблеми, пов’язані з адаптацією до навчання у закладі вищої освіти, – 18% відповідей. Важливо й те, що 40% студентів не відчували особливих труднощів.

У 40% відповідей першокурсники зауважили, що зменшення навантаження на самопідготовку сприяло б їхньому більш комфортному навчанню в К-ПНУ, а 18% – вбачають комфортне навчання в К-ПНУ в покращенні умов проживання в гуртожитку.

98% відповідей першокурсників підтвердили, що науково-педагогічні працівники вчасно ознайомили їх із критеріями оцінювання навчальних дисциплін.

96% опитаних задоволені формами контролю знань на семінарських, практичних і лабораторних заняттях, що використовують викладачі.

94% респондентів позитивно ставляться до використання викладачами модульного об’єктно-орієнтованого динамічного навчального середовища (MOODLE) для проведення семінарських, практичних і лабораторних занять.

Загалом, 93% опитаних вказали, що викладачі факультету ознайомили їх із графіком консультацій навчальних дисциплін і порядком їх проведення.

Отримані результати анкетування студентів-першокурсників щодо їхнього ознайомлення з тематикою самостійної роботи з навчальних дисциплін вказали на те, що 95% ознайомлені з тематикою  самостійної роботи з навчальних дисциплін.

Важливими для студентів є своєчасність, об’єктивність та якість проведення контролю результатів їх навчальних досягнень. У 74% відповідей студенти зазначили, що викладачі зволікають з оцінюванням результатів, а 26% – оцінюють вчасно.

84% відповідей першокурсників вказали на те, що їх ознайомили з протиправністю наслідків корупційних діянь, натомість 16% респондентів – ще не ознайомлені із зазначеними наслідками.

Отримані результати анкетування продемонстрували наявність у першокурсників ознак проблеми соціально-психологічної адаптації до навчання в університеті, що суттєво впливає на результативність їх освітньої діяльності. З’ясувалося, що для першокурсників у К-ПНУ незвичним є великий обсяг самостійної роботи – 48% відповідей, організація освітнього процесу та щоденна кількість занять – 23% відповідей.

Найяскравішим моментом зі студентського життя, який запам’ятався першокурсникам, є урочистості з нагоди нового навчального року (47%) та посвята в першокурсники (32%).

Студенти-першокурсники вважають, що ширше використання на заняттях електронних, мультимедійних засобів (51%) та використання більш творчих завдань викладачем у навчальному процесі (46%) сприятимуть поліпшенню їх успішності та якості навчання.

Опитування серед здобувачів вищої освіти І курсу освітнього ступеня «бакалавр» денної і заочної форм здобуття вищої освіти та отримані результати оцінювання засвідчили належний рівень якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в К-ПНУ, а також вказали на коло виробничих питань, для вирішення яких необхідно ухвалити термінові управлінські рішення.

 Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти