Історія успіху випускника К-ПНУ

Історія успіху випускника К-ПНУ

Олександр Чорненький: “Неформальне спілкування з учнями створює сприятливі умови для подолання труднощів співпраці”

Олександр Чорненький  – випускник магістратури історичного факультету 2011 року, спеціальність “Середня освіта (Історія)”, консультант Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Кам’янець-Подільської міської ради»

Що спонукало Вас обрати фах вчителя історії й стати студентом історичного факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка?

Історією почав захоплюватися ще в шкільні роки. Тож коли постало питання вибору майбутнього напряму діяльності – без сумніву подав документи до К-ПНУ. На момент вступу історичний факультет був одним із найпрестижніших і відкривав широкі можливості для своїх випускників.

Розкажіть, будь ласка, про свої студентські роки. Чим запамяталися роки навчання на  історичному факультеті? Кого із викладачів згадуєте? Пригадуючи студентські роки, за чим жалкуєте? Спілкуєтеся зі своїми одногрупниками? Вони працюють за фахом?

Студентські роки – один із найкращих періодів у житті кожної молодої людини. І я не виняток. Вони були насичені яскравими та незабутніми подіями. Звичайно, багато часу забирало навчання. Але його вистачало і на неформальне спілкування. Зі студентських років особливо запам’яталися археологічна та архівна практики, традиційні дискотеки на історичному факультеті,  різноманітні студентські конференції, конкурси та заходи.

Взагалі навчання на історичному факультеті було сповнене неперевершеної атмосфери: занурення в минуле, пошук істини, дискусії, спілкування і, звичайно, що дружба.

З викладачів особливо запам’яталися: Іон Винокур, Лев Баженов, Валерій Степанков, Іван Рибак, Микола Петров, Володимир Дубінський, Сергій Копилов, Анатолій Філінюк. і всі інші, які відкривали таємничий світ минулого.

Згадуючи студентські роки, ні за чим не жалкую.

Наш курс є одним із найдружніших. Після завершення університету зустрічаємося традиційно кожні п’ять років. Хоча дуже не вистачає спілкування із своїми одногрупниками.

Які навики Ви здобули під час навчання в університеті? Зважаючи на Ваш практичний досвід, як Ви вважаєте, які предмети потребували більш детального вивчення?

Навчання в університеті дало мені міцні знання. Крім того, я став комунікабельним, набув уміння правильно висловлюватися, критично мислити, аналізувати та оцінювати інформацію.

На мою думку, в сучасному інформаційному суспільстві, коли ми з усіх сторін оточені різноманітною інформацією, важливим стає процес аналізу інформації та подій. Для майбутнього вчителя також важливим є не лише самі історичні факти та події, а й спосіб їхнього подання. Тому особливу увагу студентам потрібно звертати і на методику викладання історії.

Де Ви зараз працюєте? Що входить до кола Ваших обов’язків? Вам подобається робота? Чим запам’яталися перші дні роботи?

Понад 14 років пропрацював учителем історії. Із 2021 року працюю консультантом Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Кам’янець-Подільської міської ради». До кола моїх обов’язків входить  сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, їх психологічна підтримка та консультування, узагальнення та поширення інформації з питань професійного розвитку, а також формування та координація діяльності професійних спільнот. Моя робота мені подобається, адже вона дає змогу ділитися досвідом роботи із вчителями, отримувати нові знання та навички, професійно розвиватися, а також поєднувати свою діяльність із викладанням.

Ваша робота передбачає спілкування з учнями різного віку. Що Вам допомагає знайти спільну мову з ними? Які є складнощі і як Ви їх долаєте?

Маю власний секрет роботи зі «складними учнями» — потрібно знайти з ними спільні інтереси. Для когось це комп’ютер (мав досвід викладання інформатики), для інших – спорт (захоплююсь волейболом, футболом і настільним тенісом). Таке неформальне спілкування створює сприятливі умови для подолання труднощів співпраці.

Що Вам допомагає в роботі? У чому черпаєте сили, натхнення? Чи маєте час на відпочинок?

Сім’я та колектив – є джерелом сил і натхнення. Часу на відпочинок інколи зовсім немає. Але коли маю вільний час, намагаюся використати його для активного  відпочинку.

У чому секрет Вашого успіху? Які плани на майбутнє?

Певною мірою вважаю себе успішною людиною. Особливого секрету немає. Головне – ніколи не зупинятися на досягнутому, постійно рухатися вперед і прагнути більшого. Ось і весь секрет.

Дайте поради студентам університету та абітурієнтам: як правильно планувати свій час, ставити мету, визначати пріоритети?

Найперше насолоджуватися неповторними студентськими роками. Здобувати знання, уміння і навички. А також найголовніше, рухатися до поставленої мети.

Які Ваші побажання almamater?

Аlma-mater бажаю подальшого розвитку та процвітання.