Університет на дистанційному

Університет на дистанційному

Сьогодні своїм цінним досвідом ділиться:

Анжеліка Попович, доктор педагогічних наук, доцент кафедри української мови:

«У процесі викладання дисциплін «Стилістика і культура української мови», «Методика навчання української мови», «Методика навчання української мови в закладі вищої освіти» на факультеті української філології та журналістики використовую технології дистанційного навчання. Беззаперечну перевагу для мене має об’єктно-модульне динамічне середовище навчання Moodle. Надзвичайно обмежено (лише для з’ясування окремих термінових питань) послуговуюся додатком Viber і системою обміну миттєвими повідомленнями Facebook Messenger.

За період карантину переконалася у великій кількості можливостей системи Moodle: розташування матеріалу лекційних занять і завдань до практичних і лабораторних занять, отримання швидкого зворотного зв’язку зі здобувачами вищої освіти, фіксування термінів і своєчасності подання звітів, можливість для викладача коментувати відповіді студентів, повсякчасне отримання повідомлень про перебіг роботи студентів на корпоративну поштову скриньку викладача, обмін текстовими повідомленнями зі студентами, фіксування оцінок у електронному журналі, відсутність необхідності додаткового обліковування роботи студентів тощо.

Зараз витрачаю багато часу на листування зі студентами, нагадування, коментування, пояснення. Таке повсякчасне комунікування має результати – активність здобувачів вищої освіти в опрацюванні тем лекцій і в підготовці до практичних занять. Переконалася в необхідності визначати для студентів чіткі терміни виконання завдань, що певною мірою їх дисциплінує й дозволяє уникнути накопичення великого обсягу роботи. Тішить, що старанно почали працювати студенти старших курсів, які працевлаштовані. Ймовірною причиною є можливість виконувати завдання на платформі Moodle в зручний для них час.  

Намагаюся урізноманітнювати завдання в планах практичних занять: підготувати повідомлення певної тематики, опрацювати нові інформаційні джерела, написати відгук про наукову публікацію, підготуватися до стилістичних дебатів, з’ясувати й схарактеризувати «стилістичні знахідки» певного письменника, підготувати проекти «Мої дитячі мовленнєві креатеми», «Мовний аналіз обраного рекламного тексту міста Кам’янця-Подільського», здійснити лінгвопортретування, виконати мовний аналіз матеріалів сайту певної кафедри Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка тощо.

Виявилося надзвичайно цікавим поглиблювати свої знання про систему Moodle та дізнаватися про її нові можливості. Тому впродовж карантину обмінюємося досвідом роботи з колегами.

Наступного тижня планую (зі студентами вже домовилася) надати перевагу роботі в режимі реального часу. Будемо працювати за допомогою платформи Еdumeet, а також апробовувати можливості діяльності «BigBlueButtonBN» на платформі Moodle.

Використовую період карантину й для підвищення свого фахового рівня. Так, долучилася до роботи вебінарів «Онлайн-ресурси видавництва Wiley в допомогу досліднику», «Академічна доброчесність для закладів вищої освіти», «Розвиток навичок перевірки фактів та інформації в шкільній освіті для ЗВО» та інших.

Насамкінець бажаю всім міцного здоров’я та якнайшвидшої зустрічі в навчальних аудиторіях нашого університету».

Мар’яна Плахтій, кандидат філософських наук, доцент кафедри філософських дисциплін:

«У сучасних умовах наш формат роботи змінився повністю. Дистанційне навчання стало чи не єдиною можливістю не втратити навчальних здобутків семестру. Важко замінити аудиторні форми роботи, викладачам бракує живого спілкування із студентством, але ми змушені враховувати виклики сучасності.

Найбільш дієвою під час карантину система Moodle та  різноманітні месенджери. До методичного матеріалу, розміщеного в системі  Moodle, лекцій, семінарів, методичних рекомендацій до навчальних дисциплін вдалося долучити онлайн-тестування з кожної теми. Модульна контрольна робота також буде проведена у формі онлайн-тестування. Студенти активно спілкуються з викладачем, для них проводяться консультації, незрозумілі питання додатково пояснюються, вони обирають зручний час для опрацювання завдань. Використання таких форм роботи є важливими інструментами ефективного віддаленого навчання. Новий досвід – це завжди нові можливості та  перспективи».

Переймаймо досвід і робімо дистанційне навчання цікавим і ефективним! Разом ми зможемо все!