Результати опитування здобувачів вищої освіти К-ПНУ за допомогою анкети «Психологічна безпека освітнього середовища в К-ПНУ»

Результати опитування здобувачів вищої освіти К-ПНУ за допомогою анкети «Психологічна безпека освітнього середовища в К-ПНУ»

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти К-ПНУ та соціально-психологічна служба університету провели опитування щодо визначення рівня психологічної безпеки освітнього середовища в К-ПНУ. Анкетування здійснювалося впродовж жовтня–листопада 2021 р., а результати розміщено на офіційному вебсайті навчально-методичного центру забезпечення якості освіти К-ПНУ в розділі «Загальні результати»  рубрики «Анкетування».

Участь в анкетуванні взяли 611 здобувачів вищої освіти. Серед опитаних найбільше було здобувачів вищої освіти педагогічного факультету 22,4% (137 осіб), факультету фізичної культури 18,8% (115 осіб) та факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи 15,4% (94 особи).

Більшість респондентів, а саме 91,2% (557 осіб), вважають, що освітній процес допомагає розвитку їх здібностей (62,4% (381 особа) – «так»; 28,8% (176 осіб) – «мабуть, так»).

35,7% (218 осіб) респондентів на запитання: «Який настрій найчастіше у Вас буває в університеті?» відповіли, що зазвичай гарний, а 24,7% (151 особа) зазначили, що найчастіше гарний.

50,2% (307 осіб) вважають, що освітній процес навчання в університеті є цікавим, 35% (214 осіб) дали відповідь «мабуть, так», 11,5% (70 осіб) «важко відповісти», лише 0,7% (4 особи) вважають процес навчання нецікавим.

Аналіз характеристик освітнього середовища засвідчив, що 81,9% (501 осіб) здобувачів вищої освіти задоволені міжособистісними стосунками; 66,4% (406 осіб) відчувають емоційний комфорт; 79% (483 особи) поважне ставлення до себе; 81,3% (497 осіб) збереження особистої гідності; 80% (489 осіб) мають можливість проявляти ініціативу, активність; 75,2% (460 осіб) можуть висловити свою точку зору; 78,5% (480 осіб) мають можливість звернутися за допомогою; 64,4% (394 особи) респондентів задоволені, що під час освітнього процесу враховують їхні особисті проблеми та труднощі; 72,5% (443 особи) відчувають увагу до власних прохань і пропозицій.

Позитивним є той факт, що із 74,9% опитаних (458 осіб) 51,2% (313 осіб) відчувають себе захищеним, а 23,7% (145 осіб) – повністю захищеним, натомість 4,1% (25 осіб) відчувають себе повністю незахищеними від публічного приниження (студентами, адміністрацією).

Від погроз (студентами, адміністрацією) в університеті захищеними відчувають себе 53,2% (325 осіб), повністю захищеними – 27,8% (170 осіб), повністю незахищеними – 2,1% (13 осіб).

На запитання «Наскільки захищеним Ви відчуваєте себе в закладі освіти від того, що змусять робити що-небудь проти Вашого бажання (студентами, адміністрацією)?» 45,7% (279 осіб) здобувачів вищої освіти зазначили, що відчувають себе захищеними, 19,6% (120 осіб) – повністю захищеними, 25,2% (154 особи) відповіли «важко сказати», а 3,3% (20 осіб) відчувають себе повністю незахищеними.

Від ігнорування (студентами, адміністрацією) в університеті захищеними відчувають себе 52,7% (322 особи), 17,7% (108 осіб) повністю захищеними, 21,6% (132 особи) опитаних важко відповісти на запитання, 1,6% (10 осіб) відчувають себе повністю незахищеними.

54,5% (333 особи) відчувають себе захищеним у закладі освіти від недоброзичливого ставлення (студентами, адміністрацією),  20,8% (127 осіб) – повністю захищеними 19% (116 осіб) відповіли «важко сказати», 1,6% (10 осіб) відчувають себе повністю незахищеними.

 

Основні способи реагування здобувачами вищої освіти на ситуацію насильства: 37,8% (231 особа) звертаються за допомогою, 30,6% (187 осіб) намагаються піти від кривдника, 15,9% (97 осіб) проявляють агресію у відповідь, 5,2 % (32 особи) прагнуть змиритися з ситуацією, 2,6% (16 осіб) виконують вимоги кривдника.

За допомогою й підтримкою в ситуації насильства здобувачі вищої освіти найчастіше звертаються: до батьків 32,2% (197 осіб), до друзів 23,1% (141 особа), до кураторів 18,2% (111 осіб), до викладача 3,4% (21 особа), 7,9% (48 осіб) ні до кого.

 

Отже, психологічна безпека є провідною характеристикою, що визначає розвивальний характер освітнього середовища. Отримані результати опитування серед здобувачів вищої освіти засвідчили належний рівень психологічної безпеки освітнього середовища в К-НПУ.

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти
Соціально-психологічна служба університету